Михайло Сирохман – мистецтвознавець, художник-графік, викладач, дослідник...
Михайло Сирохман (1954 р. н.) заслужений працівник культури України (2009), лауреат обласної премії ім. Й. Бокшая та А. Ерделі за мистецтвознавчі праці 2000, 2009, 2012 та 2014 років. Співзасновник громадської організації «Pro Urbe».
Випускник образотворчої студії Золтана Баконія закінчив факультет романо-германської філології Ужгородського державного університету (1977). Мистецтвом захопився у студентські роки. Його вчителем та наставником став відомий художник-графік, один з лідерів мистецького авангарду «шістдесятників» в Закарпатті Павло Бедзір. З 1989 р. працює викладачем в Ужгородському коледжі мистецтв ім. А. Ерделі, а з 2009 р. – також і в Закарпатській академії мистецтв. Активно займається науково-дослідною діяльністю. Спеціалізується на вивченні образотворчого мистецтва Закарпаття ХХ ст. і до сьогодення, а також дерев’яної храмової архітектури Карпатського регіону. Написав десятки нарисів, статей, передмов до альбомів і каталогів закарпатських художників. Автор книг «Церкви України. Закарпаття» (2000), «Втрачені церкви Закарпаття» (1999), а також путівників «55 дерев’яних храмів Закарпаття» (2008), «Дерев’яні церкви та дзвіниці Закарпаття» (2016). У графічних творах художника прослідковується вплив Павла Бедзіра. Однак, на відміну від бедзірівського рисування білими штрихами на чорному тлі, він створює свої образи, наносячи темні, кольорові та комбіновані штрихи на білий папір. У творчості послідовний, незмінний, упродовж десятиліть дотримується обраної формули власної авторської техніки – папір, акварель, гуаш. Зображення узагальнені, без дрібних реалістичних деталей, підкреслені стриманою тональністю палітри та експресивними штрихами. Людина обмежена існуванням у часі, тому художника цікавлять позачасові образи-символи, серед яких – каміння, як алегорія Землі, вода – як основа життя, дерева – як символ живої Природи та храм, як духовне начало.
Фундація розвитку закарпатського мистецтва
ТЕГИ : www.brovdi.art
Коментарі :
Додати коментар