Граматика vs. Результат: як побудувати програму англійської з фокусом на практику

В ІТ-сфері цінується швидкість, гнучкість і чітка комунікація. Проєкти передбачають постійну взаємодію, і часто англійською мовою. Тому для айтівців не підходить класичний підхід вивчення англійської, при якому орієнтуються на тривале опанування академічної граматики. Методологія навчання для IT-фахівців має бути сучасною, адаптивною та практичною. Саме такою є BEA, де розмовні навички розвивають через інтерактивні завдання.
Чому граматики недостатньо?
Граматика і правила – важливі, адже допомагають правильно будувати речення і уникати помилок. Але, зосередившись лише на теорії, студенти не зможуть «відчути» мову. В спілкуванні це створюватиме труднощі: будуть замикатися, з'явиться страх та невпевненість. Тільки практика допоможе застосовувати знання у спілкуванні і вільно говорити, а отже, методологія має зосереджуватись на живій мові, реальних розмовах і робочих ситуаціях.
Особливості навчальної програми для айтівців
IT-спеціалістам необхідно не просто знати мову, а використовувати її: у дзвінках, мітингах, переписках. При цьому, робити це «вже», не чекаючи вивчення нового часу.
Фокус навчання
Програма має фокусуватися на практиці, щоб граматика була лише допоміжним інструментом і пояснювалась «по дорозі». Доречно в таке навчання вводити реальні ситуації з діяльності фахівців:
- моделювати робочі та неформальні розмовні сценарії (наприклад, small talk, ділові діалоги, комунікація з клієнтами);
- виконувати проєкти, які будуть в роботі айтівців, як от презентації, формування технічних завдань та інше;
- практикувати написання листів, розмови на Zoom-зустрічах та інтерв’ю.
Важливо також зберігати динамічний темп навчання, щоб якнайшвидше людина змогла перенести отримані знання та навички в свою роботу.
Окремий фокус робиться на прокачування soft skills. Тобто після навчання айтівець має не лише знати мову, а й вміти:
- презентувати себе;
- успішно переконувати співрозмовника;
- чітко і аргументовано висловлюватись тощо.
Структура програми
Англійська для ІТ має відповідати діяльності – бути гнучкою, адаптивною та результативною. Часто для цього використовують методику agile, де навчання проходить короткими спринтами з чіткими цілями. Такі програми ділять на конкретні блоки. Наприклад:
- Тиждень 1: ціль засвоїти навички інтро та навчитись впевнено розповідати про свій проєкт.
- Тиждень 2: вміння вести ділову комунікацію в чатах.
- Тиждень 3: прокачка навичок small talk.
Блоки адаптовують під індивідуальні потреби студента.
Перед навчанням визначають рівень знань та встановлюють бажаний рівень, якого прагне досягти студент. Зокрема:
- B1, при якому мова є базовою, не ключовою для роботи – можна пройти співбесіду, читати статті і розуміти технічну документацію;
- B2 необхідна для тих, кому потрібно працювати в міжнародних командах, брати участь в переговорах і писати технічні звіти;
- C1 – рівень, в якому можна долучатись до складних обговорень проєктів, навчати і вести постійну і повноцінну комунікацію англійською навіть в іноземних компаніях.
Також в програму для IT спеціалістів мають адаптовувати під спеціалізацію, щоб давати базові та універсальні слова, терміни та фрази з цієї професії.
Результати навчання
Після навчання студент має вміти:
- чітко і лаконічно висловлюватись на переговорах, мітингах;
- вести small talk з клієнтами чи колегами;
- розуміти робочу документацію;
- грамотно писати листи та технічні завдання.
Курси від Business English Academy враховують усі потреби IT-фахівців і допомагають швидко перейти від «знання мови» до справжньої та вільної комунікації.
Коментарі :
![]() |