Люди похилого віку повинні отримувати гідну турботу від держави

admin 07.12.2018 18:13 ПОЛІТИКА

Ми дивуємося, коли бачимо, що за кордоном люди старшого віку активно подорожують по всьому світу і насолоджуються життям. Натомість, у нас для людей старшого віку не створено жодних умов для гідного життя.

Коли ще про своїх стареньких батьків можуть потурбуватися діти, тоді ще якось легше, але у нас багато літніх людей живуть самотніми, а подеколи люди середнього віку не можуть потурбуватися про свої родини, а змушені ще якось утримувати батьків.

А тепер ще такий фактор, як трудова міграція. Українці просто змушені їхати до інших країн у пошуках роботи з достойною зарплатнею.

У партії «Основа» впевнені: держава повинна стимулювати працездатних українців платити податки в Україні. Тому що трудова еміграція - це шлях до катастрофи всієї української пенсійної системи.

Лідер партії «Основа» Сергій Тарута з приводу трудової міграції до Польщі сказав:

«На сьогоднішній день в Польщі працює 2 мільйони українців, які забезпечують досить високий рівень зростання економіки цієї країни, 4,2 відсотка, за минулий рік. І це дозволило владі Польщі в минулому році прийняти рішення на 4 роки зменшити пенсійний вік, 60 років замість 64, а у нас все навпаки. Чому? Тому що вони зацікавлені, щоб забезпечувати робочі місця молоді, тому що є величезний на сьогоднішній день попит на робочу силу і, на жаль, він виконується, в основному, за рахунок України».

У той же час, підвищення в Україні з 1 липня 2018 року розміру мінімальної пенсії на 62 гривні, з 1374 грн до 1436 грн. є принизливим.

«Це просто соромно, говорити зараз про підвищення пенсій на 62 гривні. Пенсія повинна бути на рівні 10-12 тисяч гривень. Наша політична сила знає, як цього досягти. І мова йде не про те, щоб надрукувати гроші, а про те, щоб забезпечити реальне зростання економіки. Щоб країна почала багато заробляти і, відповідно, з'явилися можливості для виплати гідних пенсій», - сказав Сергій Тарута.

Сьогодні мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

З 1 січня 2019 року це - 1497 гривень. Але цей прожитковий мінімум не дозволяє людям прожити. Це явно замало коштів, щоб хоч якось існувати. Не можна викидати старих людей за борт життя. Тому мінімальна пенсія в жодному разі не може бути нижчою за фактичний рівень прожиткового мінімуму.

Тільки цифри. За даними Мінсоцполітики, фактичний розмір прожиткового мінімуму в цінах вересня 2018 р в розрахунку на місяць на одну особу становив 3252 грн (з урахуванням суми обов'язкових платежів - 3734 грн), для дітей до 6 років - 3076 грн, для дітей від 6 до 18 років - 3779 грн, для працездатних осіб - 3370 грн (з урахуванням суми обов'язкових платежів - 4186 грн), для осіб, які втратили працездатність, - 2736 гривень.

Окрім того, сьогодні, на жаль, вже можна впевнено констатувати, що Кабінет міністрів і Верховна Рада фактично зірвали запуск другого рівня пенсійного страхування.

По-перше, був порушений графік створення нормативно-правової бази для запуску накопичувальної системи пенсійного страхування з 2019 року. Відповідно до Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», перерахування страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування має стартувати вже через місяць, з 1 січня 2019 року. Але Кабмін, за повідомленнями ЗМІ, тільки зараз збирається розглядати, наприклад, законопроект про професійні пенсії як складову цієї системи.

А по-друге, і головне - дії (точніше - бездіяльність) уряду призвели до того, що, за даними Пенсійного фонду України, станом на кінець першого півріччя 2018 бідність пенсіонерів досягла критичної точки. На початок липня 55% українських пенсіонерів отримували пенсію менше 2000 грн., що майже в півтора рази нижче за фактичний прожитковий мінімум.

На сьогодні коефіцієнт заміщення (середній розмір пенсії по відношенню до середньої зарплати) в нашій країні становить близько 32%, тоді як міжнародними зобов'язаннями України, згідно з конвенцією №102 Міжнародної організації праці, передбачено його мінімальне значення в 40%. Наприклад, на початок 2011 року співвідношення середньої пенсії до середньої зарплати становило 50,1%, а на початок 2015 р - 44,1%.

Слабкі імітації реформи в 2014-2018 рр нездатні переломити негативну ситуацію - дефіцит Пенсійного фонду зростає.

Наслідки урядового саботажу проведення пенсійної реформи - трагічні. Якщо проаналізувати дані за 18 років, стає зрозумілою катастрофічна тенденція. А саме:

- дефіцит Пенсійного фонду за 18 років виріс в 2,14 разу;

- питома вага витрат ПФ до ВВП виріс з 8,3% до 10,6%;

- тільки в цьому році прямі бюджетні вливання в ПФ зросли на 5,8 млрд. грн.

За чотири останні роки інфляція «з'їла» всі підвищення пенсій: якщо мінімальна пенсія зросла на 39,4%, то рівень інфляції склав 88%. А держава, внаслідок слабкості пенсійної системи, за три роки не змогла компенсувати наслідки майже 50-відсоткової інфляції 2015 року.

Слід визнати очевидне - національна пенсійна система без негайного реформування припинить своє існування. Тому, щоб запобігти катастрофі, необхідно перш за все реалізувати комплекс заходів для того, що український бізнес зміг вибратися з податкової пастки. Без зменшення податкового навантаження на працю будь-яка пенсійна реформа не матиме сенсу.

За словами Сергія Тарути, підвищити соцвиплати можна за умови повної трансформації всієї системи влади України. «Важливо, щоб ті, хто йдуть голосувати і хочуть, щоб пенсія була іншою, не продавалися за гречку. Щоб підвищити пенсії, потрібно забезпечити економічне зростання, створювати нові робочі місця, а також провести демонополізацію для підняття внутрішнього попиту і внутрішнього виробництва», - сказав Сергій Тарута.

admin

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

ПОЛІТИКА

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат