Як вберегтися від фінансових шахраїв?

admin 10.03.2016 10:49 СОЦІО

Нещодавно прес-секретар Приватбанку у Закарпатті Ольга Капітан провела міні-тренінг для журналістів, де йшлося про те, як вберегти свої гроші від шахраїв. У Закарпатті такі випадки почастішали, зараз треба бути особливо обачним.

Головна умова фінансової безпеки - це нерозголошення ніяких конфіденційних даних: пін-коду карт, паролів доступу до рахунку або послуг банку, номера паспорта, ІПН, SMS з паролями і кодами доступу до послуг банку. Передача цих даних третім особам категорично заборонена.

Для проведення платежу досить повідомити платнику тільки номер карти. Будь-які інші уточнюючі питання або повідомлення про те, що для проведення платежу треба код, пароль і т.д. означає, що людина має справу з шахраями.


1. За якою схемою, як правило, діють зловмисники?

У центрі уваги шахраїв - будь-які оголошення на сайтах або в соціальних мережах, де вказані номер карти, ПІБ одержувача та контактний телефон. Таким чином вони отримують вихідні дані для "відпрацювання жертв", це можуть бути - продавці, які розмістили оголошення на сайтах продажу товарів, люди, які збирають кошти на благодійність, наприклад на операції, і волонтери.

Також шахраї, ймовірно, не маючи навіть бази телефонних номерів, обдзвонюють людей, так би мовити навмання, а раптом спрацює.

Основна мета такого дзвінка - дізнатися номер карти, телефон та ПІБ власника карти, дізнатися додаткову конфіденційну і персональну інформацію. Це - термін дії карти, кодове слово, PIN-код, CVV-код, дата і рік народження, дівоче прізвище матері, код з SMS, щойно отриманої з банку, пароль в Приват24, паспортні дані та ІПН власника картки.

Чому люди вірять, що дзвонить працівник банку?

- Код - 056 - людина бачить вхідний дзвінок з телефону, який починається з 056 - це код Дніпропетровська, і автоматично спрацьовує, що дзвонить ПриватБанк

- Побудова розмови - шахраї копіюють інтонацію, структуру спілкування банківського працівника, приймають банківські терміни, створюючи враження, що вони володіють інформацією про картку.

- Причина виклику і назва посади - пропонують підвищити кредитний ліміт, представляються працівниками служби безпеки банку і лякають тим, що була спроба несанкціонованого зняття коштів по карті, інформують, що для того, щоб кошти зайшли на карту, потрібно уточнити дані і ін.

До слова, спроби телефонного шахрайства йдуть в основному з окупованих територій або з Криму, і шахраї говорять російською.

2. Які дії клієнта банку повинні бути в такому випадку? - Існує чітке правило - ПриватБанк, телефонуючи до клієнта, НІКОЛИ не буде уточнювати НІЯКІ дані по карті. Тому, як тільки людина почула якесь питання про необхідність що-небудь уточнити - потрібно покласти трубку, тому що на дроті - шахраї.

admin

ТЕГИ : Приватбанк

Коментарі :


Додати коментар

 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат