Як вберегтися від фінансових шахраїв?

admin 10.03.2016 10:49 СОЦІО

Нещодавно прес-секретар Приватбанку у Закарпатті Ольга Капітан провела міні-тренінг для журналістів, де йшлося про те, як вберегти свої гроші від шахраїв. У Закарпатті такі випадки почастішали, зараз треба бути особливо обачним.

Головна умова фінансової безпеки - це нерозголошення ніяких конфіденційних даних: пін-коду карт, паролів доступу до рахунку або послуг банку, номера паспорта, ІПН, SMS з паролями і кодами доступу до послуг банку. Передача цих даних третім особам категорично заборонена.

Для проведення платежу досить повідомити платнику тільки номер карти. Будь-які інші уточнюючі питання або повідомлення про те, що для проведення платежу треба код, пароль і т.д. означає, що людина має справу з шахраями.


1. За якою схемою, як правило, діють зловмисники?

У центрі уваги шахраїв - будь-які оголошення на сайтах або в соціальних мережах, де вказані номер карти, ПІБ одержувача та контактний телефон. Таким чином вони отримують вихідні дані для "відпрацювання жертв", це можуть бути - продавці, які розмістили оголошення на сайтах продажу товарів, люди, які збирають кошти на благодійність, наприклад на операції, і волонтери.

Також шахраї, ймовірно, не маючи навіть бази телефонних номерів, обдзвонюють людей, так би мовити навмання, а раптом спрацює.

Основна мета такого дзвінка - дізнатися номер карти, телефон та ПІБ власника карти, дізнатися додаткову конфіденційну і персональну інформацію. Це - термін дії карти, кодове слово, PIN-код, CVV-код, дата і рік народження, дівоче прізвище матері, код з SMS, щойно отриманої з банку, пароль в Приват24, паспортні дані та ІПН власника картки.

Чому люди вірять, що дзвонить працівник банку?

- Код - 056 - людина бачить вхідний дзвінок з телефону, який починається з 056 - це код Дніпропетровська, і автоматично спрацьовує, що дзвонить ПриватБанк

- Побудова розмови - шахраї копіюють інтонацію, структуру спілкування банківського працівника, приймають банківські терміни, створюючи враження, що вони володіють інформацією про картку.

- Причина виклику і назва посади - пропонують підвищити кредитний ліміт, представляються працівниками служби безпеки банку і лякають тим, що була спроба несанкціонованого зняття коштів по карті, інформують, що для того, щоб кошти зайшли на карту, потрібно уточнити дані і ін.

До слова, спроби телефонного шахрайства йдуть в основному з окупованих територій або з Криму, і шахраї говорять російською.

2. Які дії клієнта банку повинні бути в такому випадку? - Існує чітке правило - ПриватБанк, телефонуючи до клієнта, НІКОЛИ не буде уточнювати НІЯКІ дані по карті. Тому, як тільки людина почула якесь питання про необхідність що-небудь уточнити - потрібно покласти трубку, тому що на дроті - шахраї.

admin

ТЕГИ : Приватбанк

Коментарі :


 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Березень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат