ДФС роз’яснила, як закарпатці мають платити за землю
З 1 січня 2015 року плата за землю – це місцевий податок, який є однією із складових податку на майно.
Місцеві податки і збори встановлюються рішеннями, які в межах повноважень приймають сільські, селищні та міські ради. Встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, визначеним Податковим кодексом України.
При цьому за відсутності рішення місцевої ради про встановлення місцевих податків і зборів, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням мінімальних ставок, а плата за землю – із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.
Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Рішення місцевої ради оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування ставок податків та пільг. Копія прийнятого рішення надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів. Граничним терміном надання копії рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку відповідно до ПКУ є 25 грудня року, що передує звітному.
Звертаємо увагу, що відповідно до положень ПКУ власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Державна реєстрація земельних ділянок здійснюються у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом України від 7 липня 2011 року № 3613-VI «Про Державний земельний кадастр». Дані Державного земельного кадастру згідно з ПКУ є підставою для нарахування земельного податку. Розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності, здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного законодавства, вирішення земельних спорів тощо належить виключно до повноважень сільських, селищних та міських рад. Суб’єктам господарювання, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та/або органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації такого права.
admin
За матеріалами відділу комунікацій Головного управління ДФС у Закарпатській області
ТЕГИ : земляКоментарі :
Додати коментар