Які перевірки ДФС чекають закарпатців

admin 14.12.2015 12:02 СОЦІО

Обов’язки платників та працівників ДФС, мораторій на перевірки, недопуск до перевірки та відповідальність.

У системі координат платники податків та контролюючі органи, кожна із сторін має обов’язки перед державою, які повинні виконуватись відповідно до чинного законодавства. В зв’язку з цим, фахівці Головного управління ДФС у Закарпатській області інформують про основні права та обов’язки, аби у відносинах між суб’єктом господарювання та контролюючим органом була конструктивна співпраця.

Стати на облік у контролюючих органах; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати та подавати декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори; допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов’язані з утриманням об’єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів тощо. Всі ці та інші обов’язки платників податків визначено статтею 16 Податкового кодексу України.

Водночас, відповідно до пункту 21.1 статті 21 ПКУ посадові особи контролюючих органів, зокрема, зобов’язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з ПКУ, законами та іншими нормативними актами; забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій; коректно та уважно ставитися до платників податків, їх представників та інших учасників відносин, що виникають під час реалізації норм ПКУ та інших законів, не принижувати їх честі та гідності тощо.

Варто зазначити, що пунктом 3 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Водночас, це обмеження не поширюється з 1 січня 2015 року, зокрема, на перевірки суб’єктів господарювання, що реалізують підакцизні товари.
В Головному управлінні зазначають, що відповідно до статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Так, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок проведення фактичної перевірки регламентовано статтею 80 Податкового кодексу, а умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичних перевірок статтею 81 ПКУ.

Днями, на підставі наказу Головного управління ДФС у Закарпатській області, з метою належної організації заходів по контролю за дотриманням норм законодавства були виписані направлення на перевірку, та ревізорами здійснено виїзд за адресою здійснення господарської діяльності підприємця в Мукачеві.
Однак, підприємець після ознайомлення з усіма необхідними документами (наказом та направленням на перевірку), відмовилася у допуску до проведення фактичної перевірки.
Працівники фіскальної служби склали акт відмови від підпису про ознайомлення з направленнями на фактичну перевірку та акт відмови особи, яка фактично проводить розрахункові операції у допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки. Відтак на підставі п.94.2 ст. 94 ПКУ було прийнято рішення про адміністративний арешт майна платника податків фізичної особи-підприємця, яке використовується для ведення господарської діяльності. Правомірність такого рішення підтвердив своєю постановою Закарпатський окружний адміністративний суд.

admin


За матеріалами відділу комунікацій Головного управління ДФС у Закарпатській області

ТЕГИ : ДФС

Коментарі :


 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Липень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат