В Ужгороді гратиме гармонія двох роялів

admin 05.02.2014 10:03 ДОЗВІЛЛЯ

Як відомо, рівновагу і гармонію світу забезпечують два різних начала,   дві полярні космічні сили,   що попри різну природу й очевидні суперечності народжують щось нове і прекрасне.


Аналогію із символом китайської натурфілософії у мене викликав Фортепіанний дует, що наразі входить   до світової десятки виконавців цього жанру. Отже, інь - це ужгородка Ольга Чіпак (що для нас особливо приємно), а ян – львів’янин   Олексій Кушнір. Власне, на цьому їх полярність і закінчується, бо все решта у них давно стало спільним і неподільним.

Це не лише творча, а й подружня пара. Доля посміхнулася до них ще в роки навчання у Львівській музичній академії – обидвоє   потрапили до класу знаної піаністки, народної артистки України, професора Марії Крушельницької. І попри очевидні успіхи цих піаністів як сольних виконавців, перспективних і цілком самодостатніх, Ольга Чіпак та Олексій Кушнір створюють у 1998 році фортепіанний дует. Результат не забарився: того ж року вони отримали перемогу у Міжнародному конкурсі «Рим - 98». 2001 – 2005 стали роками навчання і вдосконалення майстерності у Вищій Школі музики та театру м. Росток ( Німеччина) під керівництвом професорів Ганса-Петера і Фолькера Штенцлів. Паралельно триває переможна хода Ольги Чіпак та Олексія Кушніра музичним олімпом:  
2000-й   - II премія   «Torneo Internazionale di Musica » (Венеція, Барі),
2002-й - I премія і спеціальний приз на « Premio Seiler » (Палермо)   та I премія на конкурсі фортепіанних дуетів у Білостоці (Польща),
2003-й -   I премія на конкурсі ім. Валентино Букки «Фортепіанний дует у ХХ столітті» (Рим)   та II премія Міжнародного конкурсу фортепіанних дуетів Murray Dranoff (Майамі),
2006-й   - I премія на Міжнародному фортепіанному конкурсі в Сан-Марино.

На сьогодні імена Ольги Чіпак та Олексія Кушніра добре відомі у світі музичного мистецтва. А на теренах України   це єдиний молодий професійний фортепіанний дует, який гідно представляє державу на престижних Міжнародних конкурсах, забираючи перші призи. Зараз пара продовжує навчання у Німеччині, в аспірантурі Вищої музичної школи.   З успіхом гастролює на кращих сценах Німеччини (Konzerthaus, Берлін), України (філармонічні зали Києва та Львова), Італії (Baldini, Рим), Польщі (Шопенівська академія у Варшаві і філармонія в Білостоці ), США (Stienway,   Майамі). Обширний дуетний репертуар піаністів включає понад 50 творів для двох фортепіано, фортепіано в 4 руки і концертів для фортепіанного дуету з оркестром всіх епох і стилів.

Отже, 12 лютого, о 18.00 у Великій залі Закарпатської філармонії звучатиме МУЗИКА ДВОХ РОЯЛІВ!

Розділити своє захоплення красою та гармонією відомих мелодій вас запрошує Лауреат багатьох Міжнародних конкурсів фортепіанний дует у складі Ольги ЧІПАК та Олексія КУШНІРА (Німеччина).
У програмі: Три частини з балету "Петрушка" Ігора Стравінського, Вальс (хореографічна поема) та Alborada del grazioso («Ранкова пісня блазня») Моріса Равеля, Парафрази на теми з опери Д.Верді "Ріґолетто" Ференца Ліста, Фантазія на теми з опери Ж.Бізе "Кармен" та Фантазія на теми з оперети Й.Штрауса "Летюча миша" Абрама Чейзінса. Ведуча - Наталія ПІЦУР.

Наведемо лише цитату з публікації Якима Горака у Львівському інтернетвиданні «Поступ» після виступу цього дуету на вечорі з нагоди ювілею професора Марії Крушельницької:
«Програма охоплювала широкий історичний діапазон стилів: це і віденська класика (соната Моцарта для двох фортепіано), і ранній австро-німецький романтизм (твори Шуберта та Мендельсона для фортепіано в чотири руки), і, врешті, музика ХХ століття (Концерт для двох фортепіано Стравинського). Ці твори суто камерного звучання не потребують концертно-віртуозного блиску, розмаху, патетики. Їхні краса і складність водночас -- у дотриманні ювелірності, точності й тонкості штриха, у звучанні зворушливо-простому, лірико-експресивному, наповненому розкішним багатством мелодій… За більш виразної подачі тематизму на перший план завжди виходить раціональна Ольга, тоді як пристрасний і емоційний Олекса шляхетно "переховується" у фактурі, створюючи естетичне "обрамлення" звучання. Образна рельєфність мала міцний фундамент у технічній вишколеності і напрацюваннях, з яких відразу пізнається рівень майстерності. Лише музиканти здатні зрозуміти, якої сценічної стабільності потребує синхронне виконання на двох інструментах пасажів паралельними інтервалами у швидкому темпі чи капризної мелізматики моцартівської сонати, чи Стравінського напам'ять!»

admin


За матеріалами Таїсії Грись

ТЕГИ : музикакласикафілармонія

Коментарі :


 

 

 

Погода

ДОЗВІЛЛЯ

Оголошення

Архів новин

Травень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат