Як перекроять Ужгород?
На початку тижня топтемою в Ужгороді стало обговорення проекту майбутнього Генплану обласного центру. Тема викликала неабиякий резонанс хоча би через те, що Генплан тепер приймається безстроково, тобто назавжди, та через те, що згідно з проектом, висунутим владою, в Ужгороді у рази зменшиться кількість зелених зон, зберігати які обіцяв, ідучи в мери, нинішній міський голова Віктор Погорєлов. Окрім того з’явиться купа забудов у найнесподіваніших місцях. Особливо — у парках, місцях відпочинку й навіть на берегах річки та озер…
АРХІТЕКТОР УНИКАЄ ОБГОВОРЕННЯ ГЕНПЛАНУ…
За якимось загадковим збігом обставин головний архітектор міста Олександр Шеба проігнорував вівторкову зустріч в Ужгородському прес-клубі з журналістами та громадськістю, хоча до того погоджувався прийти і відповісти на всі запитання щодо Генплану. Натомість архітектор таємно, без повідомлень у пресі чи якогось анонсування через інші ЗМІ, «заслуховувався» у мерії.
Після зустрічі з міської ради скупо повідомили, що присутніх цікавили питання захисту території від надзвичайних ситуацій, зміцнення річкових дамб, забудови навколо аеропорту, а також питання протипожежної безпеки в районах Червениця, Підлипники та вулиці Високої. Оскільки там відсутні водопровід із гідрантами, то необхідно розглянути можливість встановлення резервних пожежних резервуарів із водою. І все.
БОЗДОСЬКИЙ ПАРК ЗАБУДУЮТЬ…
Натомість громадськість та журналісти, котрі не дочекалися головного архітектора, поставили кілька конкретних запитань тому ж архітекторові та міській владі.
Зокрема, замість пропагованого Віктором Погорєловим перед останніми місцевими виборами збереження в Ужгороді зелених зон у майбутньому Генплані спостерігається їх знищення. У тому числі й на тій території, де колись син нинішнього мера Андрій Погорєлов спільно з Балогами шляхом відвертої брехні не дали німецькому інвесторові збудувати аквапарк. Тут же у Боздоському парку повинна з’явитися ще одна «фан-зона». Тобто виходить, що зараз уже 20 гектарів парку — не природоохоронна зона, за яку горою виступали Погорєлови. Відтак земелька піде з молотка, а ужгородці знову залишаться з носом…
Не менш актуальним є й питання облаштування цвинтаря на самому кордоні зі Словаччиною. Так, згідно з Генеральним планом, зліва по ходу руху в напрямку Києва під ці потреби забито величезну територію, на якій нині росте чудовий дубовий ліс. На думку громадськості, щодо цієї землі повинно було також проводитися громадське обговорення про зміну призначення. Крім того, виникає не менш цікаве питання: хто і за яким розпорядженням збирається нагріти руки на вирубуванні цінної деревини? Це вже очевидна ненависть до зелених зон, якими піарив себе на всіх передвиборних білбордах ще кандидат у мери Ужгорода Погорєлов?.. Не менш цікаво, чому з цього приводу мовчить прокуратура? Чи, може, там уже хтось «у долі».
УКРАЇНА ЗУСТРІЧАТИМЕ ІНОЗЕМЦІВ… КЛАДОВИЩЕМ
Також згідно з новим Генпланом доводиться повідомити власникам гаражів у Ужгороді сумну новину: на новому Генплані їх, зокрема й неподалік вулиці Минайської, просто не буде. Тобто в недалекому майбутньому на цю територію чекає ситуація, коли прийде новий власник і бульдозером зрівняє гаражі з землею.
Окрім згаданих вище суперечливих моментів, майбутній Генплан можна назвати планом забудови. Так, будівлі мають з’явитися навколо так званих «чорних озер» біля аеропорту. Тут же, до речі, на мочарній землі, планують «бахнути» ще один цвинтар. За Генпланом мають повністю оббудувати і територію навколо озера, що позаду універмагу «Україна». І ще чимало цікавих забудов у кожному мікрорайоні Ужгорода. Їх може помітити кожен ужгородець, зайшовши на сайт міськради і пошукавши там свою рідну вулицю чи житловий масив. Відтак кожен може і має право до 8 березня вносити свої пропозиції й бачення розвитку міста.
Одна з таких пропозицій стосується покращення туристичної привабливості та екології Ужгорода через створення в місті мережі велодоріжок. Проект розрахований на 2013—2020 роки і спрямований на створення належних умов для велосипедистів та сприяння зменшенню інтенсивності авторуху на міських дорогах загального призначення, скороченню нелегітимного паркування автомобілів на тротуарах та в паркових зонах, росту туристичної привабливості міста, зниженню загазованості повітря, а також зменшенню шумового рівня в місті, покращенню здоров’я мешканців завдяки активному способу пересування, скороченню соціального розшарування в середовищі, зниженню використання невідновлюваних енергоресурсів. Проте у пропонованому владою проекті Генплану на 80 сторінках слова «велосипед» чи «велодоріжка» не згадуються.
За підсумками зборів у прес-клубі запитання від журналістів та громадськості будуть зібрані й передані міському управлінню архітектури та містобудування. Інша річ, чи будуть отримані відповіді та чи будуть враховані зауваження і пропозиції громадськості й ЗМІ.
Павло Білецький, Олег Подебрій
ТЕГИ : віктор погорєловКоментарі :
Додати коментар