В Ужгороді розповіли, як навчатимуть дітей за спеціальними методиками (ФОТО)

admin 23.05.2013 09:25 СОЦІО

 

В Ужгородському прес-клубі відбулося засідання, головною темою якого стала «Як на Закарпатті запроваджують методики раннього розвитку дітей. Спеціальні системи для дитбудинків та дітей з особливими потребами».

В Ужгороді наприкінці минулого року створено перший дитячий розвиваючий центр на Закарпатті, що   використовує у роботі з дітьми відому методику Марії Монтессорі.   Центр «Зростайко»   працює   на базі навчального центру «Неємія».   Спільно з   обласними соціальними службами на базі Центру також проводяться літні школи для прийомних батьків та дитячих будинків сімейного типу, сімейні відпочинки з консультаціями сімейних фахівців із залученням іноземних фахівців.
Детальніше про те, як працює центр розказала на засіданні Ужгородського прес-клубу Тетяна Мачабелі, голова асоціації «Закарпаття без сиріт», директор Центру. «В основі методики Монтессорі лежить оригінальна виховна та освітня концепція італійського лікаря, педагога і психолога Марії Монтессорі. Метод успішно працює в усьому світі вже більше 100 років. Сенс Монтессорі - методу полягає в тому, щоб спонукати дитину до самовиховання, самонавчання та саморозвитку. Завдання вихователя - допомогти дитині організувати свою діяльність, реалізувати свою індивідуальність і піти своїм унікальним шляхом. Девіз методу: «Допоможи мені зробити це самому», - розповіла Тетяна Мачабелі.
За її словами, до 20 років минулого століття – це була одна з найкращих методик. Зараз більшість шкіл в Європі, Америці базуються на цій методиці.
«В Ужгороді ми намагаємося запровадити світові досягнення у розвитку та навчанні дітей. Вчимо вчителів, задля цього запросили фахівця з Німеччини. Незабаром розроблятимемо методичні матеріали. Це будуть перші матеріали з методики Монтессорі українською мовою, - додала Тетяна Мачабелі. -- Особисто у мене у планах цю систему представити батькам у прийомних сім’ях, вихователям у дитячих будинках.  
Детальніше про те, як важливо працювати з дітьми змалечку розповіла Кері Макфарлен, фахівець-педагог Монтессорі з Німеччини. За її словами мета системи Монтессорі, забезпечити всесторонній розвиток дитини. «Ми маємо тіло, душу, розум. Тому має бути увага до кожного з цих аспектів, - каже Кері Макфарлен. - Монтессорі розпочала як лікар і вже у процесі стала педагогом. Вона спостерігала за «дітьми вулиці» і виявила, чому ці діти не розвиваються. У них не було ніяких стимулів для розвитку. Почала розробляти сенсорні матеріали, щоб їх вчити. І це настільки їй вдалося, що новації почали використовувати для звичайних дітей. Дітям була запропонована свобода вибору у підготованому середовищі. І щоб дати всесторонню освіту, вона розвинула 5 робочих сфер, серед яких сенсорика, мова, сенсорика, математика, культура.
Є всі необхідні матеріали, щоб вчити чи розвивати всі органи чуттів. І Марія Монтессорі знала, що мозок стимулюється залежно від навколишнього середовища. Наш мозок повинен тлумачити всі ці послання, зрештою відбувається тренування інтелекту. Діти стануть кращими школярами, кращими студентами, колегами, зрештою будуть мати успіх у житті. До прикладу, двоє засновників Google вчилися у школі Монтессорі, їх успіх зумовлений можливістю працювати у свободі, любові. Якщо дитина щаслива, задоволена, це ті емоції, які допомагають навчанню».
За словами Кері Макфарлен, вчитель за Монтессорі, не є традиційним вчителем у цьому розумінні, він спостерігає, в чому зацікавлена кожна дитина і допомагає, щоб прагнення дитині знайшло цей вихід. І дитина починає старанно працювати.   «Якщо цей інтерес знайти і допомогти, дитина буде вчитися добре, буде щасливою і вона ці здібності ,які набула приведе у своє доросле життя, - каже   Кері. - Важливо не пропустити хвилю, коли є бажання і інтерес. Хтось критикує це, каже, що такий підхід робить дітей егоїстичними, бо вчитися сам по собі. Кожна дитина має робоче місце з килимком. Є часи, коли діти збираються всі разом. Коли спостерігала, як працюють у середовищі Монтессорі,   не бачила, щоб розвивалися діти-егоїсти».

    У навчанні за системою відомої італійки нема поспіху, нема тиску і дитина бачить турботу вихователя. У групах займаються різновікові діти: їм подобаються спостерігати за іншими, старші мотивують молодших, - кажуть фахівці.
    Як розповіла сама Кері, у школі їй важко давалися мови, математика. «Тепер я розмовляю кількома мовами і сама вчу вчителів», - зауважує жінка.

      Практично пройти навчання викладання за методом Монтессорі можна у Києві, але вартість дуже висока. «Методика стала недоступною для тих, для кого вона створювалася, - каже Тетяна Мачебелі, - ми шукаємо способи навчити наших педагогів і плануємо впроваджувати методику у закарпатських закладах.  

admin


За матеріалами Ужгородського прес-клубу

ТЕГИ : дітинавчанняУжгородЗакарпаття

Коментарі :


 

 

 

Погода

СОЦІО

Оголошення

Архів новин

Травень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
НдлПндВтрСрдЧтвПтнСбт
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат