Анатолій Кінах: "Часу до започаткування вільної торгівлі з ЄС залишилося обмаль"
До запровадження зони вільної торгівлі з ЄС залишилося менше чотирьох місяців. Між тим стан підготовки України до цього моменту бажає кращого. Такої думки голова Антикризової ради громадських організацій, президент Партії промисловців та підприємців України Анатолій Кінах.
«Головна проблема вітчизняного економічного сектору – низька конкурентоспроможність нашої продукції на європейських ринках. Нагальною необхідністю залишається модернізація промисловості, адаптація технічних регламентів та стандартів. УСПП, Антикризова рада громадських організацій вже давно вимагає від уряду підготовки Національної програми адаптації української економіки до умов вільної торгівлі з ЄС (стандарти, технічні регламенти, модернізація), яка б ув’язала в одному документі чисельні складові успішної присутності українського товаровиробника на європейському ринку, вона так і не була розроблена», – наголошує Анатолій Кінах.
Актуальною є інвестиційна політика, яка дозволить спрямувати в оновлення виробництва та технологій значні фінансові ресурси без ризиків для інвесторів. Мають запрацювати спільні програми КМУ та НБУ щодо доступу промисловості до кредитних ресурсів, потрібна стимулююча податкова політика. Необхідна міцна державна експортна політика – починаючи з зняття обмежень валютно-курсових операцій, яке диктує Нацбанк, завершуючи лобістськими дипломатичними, політичними, інформаційними заходами.
Українську ділову спільноту дуже турбує, що за перше півріччя 2015 р. порівняно з першим півріччям минулого експорт до ЄС впав на 36%, що за майже рік роботи в умовах односторонніх торгових преференцій з боку ЄС за підсумками 2014-го товарних потік в Європу збільшився лише на 2,6 %.
Недотримання європейських стандартів безпечності, зволікання з сертифікацією, брак інформації із особливостей виходу на ринок ЄС (маркетинг, дослідження ринку, конкурентна і ефективна система збуту) стали причиною того, що багато вітчизняних підприємств мали шанс, але не змогли скористатися можливостями торгівельних преференцій ЄС. За даними Мінагрополітики за підсумками 2014 року, багато тарифних квот на поставку української продукції в ЄС не були вибрані. Зовсім не були використані квоти із постачання м’яса свинини, яловичини, баранини, яєць, молока і молочних продуктів, тільки на третину – курятини. Повністю були використані квоти лише по кукурудзі, пшениці, меду, фруктовим сокам.
Наближення часу впровадження ЗВТ загострює ситуацію ще й тому, що відкриття торгівельних кордонів дасть змогу зайти в Україну великої кількості товарів з ЄС, які значно загострять конкуренцію на внутрішньому ринку. В Антикризовій програмі спільних дій влади і бізнесу промисловці вимагають налагодження конструктивного діалогу задля розробки стимулюючих заходів (податкових, інвестиційних) модернізації вітчизняного виробничого комплексу; захисту внутрішнього ринку від перенасиченості імпортною продукцією та здійснення імпортозаміщення; забезпечення поступової лібералізації ринку шляхом передбачення для українського виробника можливості застосовувати перехідний період та захисні механізми, що не будуть суперечити умовам створення ЗВТ між Україною та ЄС.
За словами президента УСПП А.Кінаха, представництво УСПП в Брюсселі, заручившись підтримкою від ЄС, пропонує створення за рахунок грантів ЄС в Україні сучасних європейських сертифікаційних центрів, які будуть акредитовані в ЄС та видавати сертифікати європейського зразка. Ми домагаємось преференцій для участі українських виробників в знакових виставках та форумах, які проводяться в ЄС, розширення доступу для участі в державних закупках Євросоюзу тощо. Нарешті, ділова спільнота виступає з пропозицією переглянути механізми Східного партнерства таким чином, щоб більша частина фінансової допомоги, грандів ЄС для бізнесу потрапляли саме на підприємство.
«Народна дипломатія обов’язково принесе свої плоди, але нині, коли до запровадження ЗВТ залишається обмаль часу, цілеспрямовані дії влади на підтримку позиції українського бізнесу в ЄС, з відпрацювання сучасної якісної експортної політики України потрібні як ніколи. Шанс вийти на величезний ринок ЄС з 500 мільйонами споживачів та ВВП близько 14 трлн євро обов’язково повинен бути реалізованим», – підсумував А.Кінах.
admin
Коментарі :
Додати коментар