Ужгородське повітря на 89 % забруднює транспорт. Ситуацію може покращити ініціатива «Угода мерів»

Юліан Пігуляк, студент кафедри журналістики УжНУ 08.07.2016 18:53 РАТУША

Існує думка, що Ужгород уже ледь не найзагазованіше місто України. Концентрація вуглекислого газу незабаром призведе до серйозних проблем зі здоров'ям у половини населення міста, а густий смог уже закриває сонце.


Закарпатська гідрометслужба надає не найкращі показники за КІЗА (Комплексний індекс забруднення атмосфери), звичайно, але й не рекордні. В недалекому минулому (2011 рік) ми досягли «почесного звання міста» з небезпечно високим рівнем забруднення. Вибороли «срібло». Поступилися тільки Маріуполю. Сьогодні ж показник досягає тільки 8,1 у. о. (проти 14, 4 у. о. у 2011-му) і ми цілком таки можемо взагалі вийти з групи міст високої забрудненості атмосфери щойно відмітка опуститься нижче восьми.

Місто не Рим, але стоїть на п'яти пагорбах, а на вулицях — штиль дві третини року, тобто не надто, власне, провітрюється, а в долині накопичується значно більше парникових газів, ніж на пагорбах. Суттєвим є те, що показники забруднення повітря в Ужгороді Закарпатський Гідрометцентр вимірює вздовж чоти-рисмугового Проспекту зі жвавим і постійним рухом транспорту. Станції гідрометцентру повинні стояти на віддаленій від забудови просторій ділянці, також лабораторія гідрометцентру потребує встановлення ще однієї станції для більш якісного аналізу, але фінансування немає.

Як зазначає Департамент екології та природних ресурсів, на сьогодні вже немає сенсу говорити про стаціонарні джерела забруднення (промисловість), адже з 2012 по 2013 рік кількість викидів забруднюючих речовин у місті зменшилася з 576,2 до 347,9 тонни на рік. За цей же період викиди з пересувних джерел забруднення, тобто персонального і громадського транспорту, склали 7193,1 і 6719,6 тонни за рік відповідно. Помітно суттєву різницю. В Ужгороді викиди зі стаціонарних джерел в атмосферу рекомендовано вважати мізерними, адже на сьогодні 89 % забруднення в місті від транспорту.

36 тисяч персональних транспортних одиниць, кілька десятків маршрутних таксі й автобусів, здавалося би, ще не надто багато порівняно зі значно більшими містами, але є й фактори, які посилюють негативний ефект: багато власників автомобілів не те що не користуються дорогими каталізаторами, а й не слідкують за технічним станом машин. Заощадливий закарпатським розум не надто позитивно відбивається на екології міста.

Оскільки екологічний стандарт «Євро-5» забороняє імпорт машин застарілої технології, а мер стоїть перед питанням приєднання до ініціативи «Угода мерів», це мало би закінчитися списанням значної частини громадського транспорту в брухт, озелененням міста тощо. Тим не менше, дихати ще можна, а далі буде видно...

Юліан Пігуляк, студент кафедри журналістики УжНУ

Коментарі :


13.07.2016 08:57 М. Федорішко

Ви більший оптиміст, ніж я, в плані спадання рівня забруднення міста в майбутньому. Якщо закрити очі і сказати, що небезпеки немає, то вона не зникає сама по собі


Додати коментар

 

 

 

Погода

РАТУША

Оголошення

Архів новин

Влада

Чи влаштовує вас влада в Україні?


Влаштовує
Не влаштовує
Мені однаково


Голосувати/результат